close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רעיונות לשיפור חינוך הילדים

מערכת שורשב אייר, תשעה21/04/2015

על הדרכת הורים ועזרה בחינוך...

תגיות:
אין משימה מורכבת וקשה יותר מאשר להפוך להיותך הורים, ואפילו במקרים שבהם נדמה שהצלחנו עם הילד הראשון לא בטוח שזה ייראה לנו כך עם הילד השני. זה נשמע לכם מוכר כי גם אתם נאבקים בדילמה הזאת היום ולא בטוחים שאתם הורים מספיק טובים? אם כך, כדאי שתדעו שאתם לא לבד. להיות הורים זה אומר שצריך לא רק לדאוג שלילדים יהיה את כל מה שהם זקוקים לו, אלא זה בעיקר להחדיר להם ערכים וזו משימה לא קלה. איך מסבירים לילד קטן מהי אהבת השם? או מהי אהבת הזולת? איך מלמדים אותו לכבד את מי שנמצא מולו ואיך מלמדים אותו שהקשר עם בורא עולם חשוב יותר מכל דבר אחר? כל הדברים האלה הם דברים שלא קל להתמודד איתם, קל וחומר אם אין לכם ניסיון בזה ואם מדובר על הילד הראשון או השני. לא כל אחד מאיתנו שהופך להיות הורה מגלה שתמיד היה לו כישרון לזה, כי האמת היא שמדובר על עניין שצריך להתרגל אליו ולרכוש בו ניסיון, כמו בכל דבר אחר שאנחנו עושים בחיים.

אתם לא לבד
הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת על ההתמודדות שלכם כהורים, זה שאתם לא לבד. ראשית, יש הרבה מאוד אנשים שלא בטוחים לגבי התשובה לשאלה האם הם הורים טובים או לא, ושנית, יש הרבה אנשים שהיו רוצים לשפר ולשנות את ההורות שלהם. לכן כדאי שתדעו שיש לכם היום אל מי לפנות, כי אתם יכולים לקחת חלק בחוויה של הדרכת הורים. יש היום לא מעט הדרכות וקורסים להורים, והאמת היא, שכל הדברים האלה יכולים לעזור. לפעמים כשאנחנו נמצאים בתור סיטואציה מסוימת אנחנו לא באמת יודעים איך לצאת ממנה ואיך לשנות אותה, ולכן מישהו שייראה אותנו מבחוץ יוכל לעזור לנו. כמו כן, אם את הדרכת ההורים תקבלו ממישהו שיש לו ניסיון וידע אתם תראו שהתוצאות לא תאחרנה להגיע, כך שמדובר על דרך יעילה שתגרום לכם ליהנות יותר מההורות שלכם ולתת לילדים שלכם הרבה יותר ממה שאתם נותנים להם היום.

מקום שכדאי לעבור בו הדרכות
השאלה החשובה באמת היא איפה אתם רוצים לעבור את הדרכת ההורים, וכמו שאתם יודעים, האפשרויות רבות. ראשית, חשוב לדעת שיש הבדל בין הדרכה שתוכל להתאים לאנשים דתיים ובין הדרכה שתתאים לחילוניים, כי הדגשים מעט שונים, ושנית, כדאי לדעת שיש הבדל ברמה. אם אתם כבר משקיעים מהזמן שלכם ומהכסף שלכם בנושא הזה, הרי שמגיע לכם לקבל את התמורה הטובה ביותר. לכן כדאי שתבדקו לאיזה מרכז הדרכות וקורסים להורים אתם פונים כי המטרה היא לצאת כמה שיותר מרוצים מהחוויה הזאת. לילדים שלכם מגיע את הטוב ביותר, וגם לכם, כך שכדאי שתרשמו עוד היום לקרוס ולהדרכת הורים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה